wtorek, 2 października 2007

Westfield Sports Cars

Wiadomo dla znawców, a dla nowych nie za bardzo, że królestwem kit-karów i replik jest?... tak, bravo Jasiu, Wielka Brytania. Otóż w kraju tym, największą firmą typu tego jest... Westfield Sporstcars.

A zaczynali tak...
W 1982 roku pewien człowiek, a nazywali go Chris Smith, zaprojektował i zdecydował o jego budowie, podobno super fajny Lotus Eleven Le Mans z 1956 roku.


(mi się jakoś nie podoba). I wtedy to firma, za sprawą popularności tej repliki, wypłynęła na szerokie wody. Przed nadejściem Wielkanocy 1983 roku, przedsiębiorstwo Westfield SportsCars stał się faktem, ale wraz z popytem i dużym zainteresowaniem pierwszym samochodem, firma musiała zwiększyć sztab ludzi pracujących nad produkcją pojazdu.

Po wprowadzeniu na rynek nowego, równie dobrego samochodu Westfield 7SE,

została podjęta decyzja o zaprzestaniu produkcji Lotusa XI i skoncentrowaniu się na nowym samochodzie. Przedsiębiorstwo kontynuowało szybkie rozrastanie by poradzić sobie ze wzrastającymi wymaganiami klientów. Doprowadziło to zmian konstrukcyjnych a dokładnie wzmocnieniu uległa cała konstrukcja pojazdu. Westfield, od tego momentu, stał firmą o dobrej reputacji.

W 1991 roku, Westfield ciągle rozrastając się, ponownie się przeprowadził, tym razem do imponującej fabryki i biurowca w Kingswinford, gdzie nadal produkują tam do dziś. To w tym miejscu powstał niesamowity SEiGTH V8, który wstrząsnął podobno wstrząsnął tamtejszą ziemią. Z potworną mocą i niewiarygodnym przyspieszeniem od 0-60 mil/h (około 100 km/h) w 3,6 sekundy, stał się najszybszą maszyną, jaką Westfield dotychczas zbudował, został entuzjastycznie przyjęty przez krytyków prasy motoryzacyjnej.

Od zakończenia produkcji Lotusa XI w 1996 roku, do firmy spływały nieustającym strumieniem, listy z pytaniami, kiedy nastąpi reaktywacja. W listopadzie roku 2004, Chris Smith wprowadził ponownie do produkcji Lotusa XI.

W grudniu 2006 roku, firma Potenza Sports Cars, została współwłaścicielem Westfield SportsCars. Potenza kontynuuje rozwój i ekspansję marki i biznesu na nowe rynki.

Westfield od początku swego istnienia, sprzedał 8500 sztuk różnych modeli a efektem ciężkiej pracy przez lata i zbudowania bardzo dobrej reputacji wśród klientów stałych i tych nowych, jest produkcja ponad 400 sztuk samochodów rocznie.

Inne samochody ze stajni Westfield SportsCars to przede wszystkim przeróżne mutacje i kombinacje Lotusa Seven.

Seria Sport S Ultimate to odchudzona o 15 % rama od wersji standard Sport. Silnik ma podniesioną moc do 250 KM, co daje mu 495 KM na tonę, skojarzony z 6 biegową, ręczną skrzynką biegów, stając się jedną z najszybszych maszyn jeżdżących po drogach.

Spodobał Ci się ten artykuł?
Podłącz się do naszego kanału RSS , a najnowsze wpisy trafią wprost do Twojego komputera.